בדיקת איכות דירה

מה היא בדיקת דירה ומתי כדאי לבצע אותה?

בדיקת דירה מתבצעת על ידי אנשי מקצוע במטרה לספק ללקוח דוח מלא על ליקויי בנייה. חזות חיצונית תקינה של נכס אינה מספיקה על מנת להבטיח את שביעות הרצון ממנו לאורך זמן. בנוסף, רוב הלקוחות העוסקים בעסקאות נדל"ן אינם מחזיקים בידע ההנדסי הדרוש על מנת לבצע בדיקות מן הסוג הזה. המטרה של בדיקת דירה היא למנוע מראש עוגמת נפש והוצאות כספיות בלתי צפויות.

בדיקה איכותית ויסודית כוללת את סל השירותים הבא:

  • גיוס מהנדסים לצורך בדק בית מעמיק
  • בחינת נזקים, ליקויים ומפגעים בטיחותיים בתוך המבנה ומסביב לו
  • שימוש במכשור מיוחד לאיתור רטיבות וביצוע בדיקות תרמיות
  • בחינה מקיפה של השלד ומערכות התשתית
  • בדיקת מפרטים טכניים והשוואת נתונים מול תקנות ותכניות
  • מתן חוות דעת הנדסית בכתב הכולל פירוט של הליקויים, הצעת פתרונות והערכת עלות

בדיקת דירה לפני רכישה מקבלן

חשוב להדגיש כי רכישת דירה חדשה מקבלן אינה חוסכת הצורך בביצוע בדיקה מקיפה. בדיקה מקיפה היא הדרך היחידה לזהות את הכשלים, ואף לחייב את הקבלנים לשאת בהוצאות הדרושות. חשוב לבצע את הבדיקה של הדירה עוד טרם קבלת המפתחות מהקבלן. בצורה כזו ניתן למנוע חילוקי דעות לגבי האחריות על הכשלים, לוודא את ההתאמה בין מה שהובטח ללקוח לבין הבנייה בשטח ולחדד את החשיבות של טיפול מהיר בבעיות. הבדיקה לפני קבלת המפתח תבטיח שהקבלן ישלים את התחייבותיו לכל הצדדים המעורבים. בנוסף, בעזרת הבדיקה הזו ניתן למנוע תביעות משפטיות והתנהלות בירוקרטית מתסכלת וארוכה.

קונים דירה מיד שנייה? אל תשכחו לבדוק את הנכס

עוד סיטואציה בה חשוב מאוד לבצע בדיקת דירה היא רכישה של נכס מיד שנייה. שוק הנדל"ן בישראל ממשיך לסעור, ובשנים האחרונות המחירים לא מפסיקים לעלות, אך זו לא סיבה לוותר על בדיקות מקיפות. גם אם מצאתם את דירת החלומות, הבדיקה היא הכלי המרכזי העומד לרשותכם על מנת למנוע הפסדים.

קניית דירה מיד שנייה כוללת ברוב המקרים התחייבות ארוכת טווח. זו היא הוצאה משמעותית המשפיעה על כל תחומי החיים. יש להזמין את הבדיקה לפני החתימה על החוזה, לאתר את הליקויים בטרם עת ולהחליט האם לוותר על הרכישה, לדרוש מבעל הנכס לבצע תיקונים או להתעקש על הוזלה משמעותית במחיר.

בדיקת דירה היא תהליך קצר המתבצע על ידי אנשי מקצוע והיא הדרך הטובה ביותר לקבל דוח ליקויים הוגן. חשוב לבצע בדיקה לקראת רכישת דירה מקבלן, במקביל לניהול חוזה על דירת יד שנייה או לפני כל עסקה אחרת בתחום הנדל"ן.

Facebook
Twitter
Pinterest

מעוניינים בנכס? יש לכם שאלה?

חייגו עכשיו: 052-878-2777
יש לכם שאלה? דברו איתי עכשיו
Scan the code
דילוג לתוכן