חישוב ביטוח דירה ומבנה

ביטוח מבנה – מהן ההטבות והשירותים שחשוב לכלול בפוליסה

רוב האנשים אשר מחליטים לרכוש דירה יודעים מהו ביטוח מבנה ועד כמה משמעותי לרכוש אותו. פוליסה למבנה מוכרת על ידי רבים גם בשם פוליסת דירה, אך כאן חשוב מאוד להבין כי מדובר על ביטוח למבנה של אותו נכס, דבר אשר אינו כולל את התכולה של הדירה.

ביטוח מבנה ודירה

כל אחד חייב להיות מודע לעובדה כי במקרה בו תפרוץ דליקה בדירה, אם הצנרת תתפוצץ ואם ייווצרו מצבים בעייתיים נוספים ערך הדירה ירד פלאים ובמקרה החמור יותר הדירה תוכרז כטוטאל לוס ותאבד מערכה כליל. הוצאה על קניית דירה היא אחת ההוצאות הגדולות ביותר שיעשה כל אדם, לכן חשוב להגן על אותו נכס. דבר זה נעשה על ידי רכישת פוליסה למבנה אשר תכלול כיסוי לצנרת של הבית, מקרים שונים הקשורים אל תשתית חשמל פגומה או לקויה, בעיות ונזקים במערכות שונות בבית, כמו למשל מערכת ההסקה, נזקים במבנה הכוללים את הקירות, הרצפה, התקרה והגג של הבית. ביטוח מבנה מספק גם כיסוי למקרים של שריפה, פריצה לבית ועוד.

התאמה אישית של הביטוח

חשוב לזכור כי למרות שהבסיס של ביטוח מבנה בחברות הביטוח זהה, יש לוודא כי הביטוח מותאם למבנה של הלקוח. פעמים רבות לקוחות אינם שמים לב לכיסויים השונים וחותמים מבלי לבדוק את הפוליסה. דבר זה יכול להתברר מהר מאוד כטעות. פוליסה למבנה חייבת להתאים לצרכים הספציפיים של כל לקוח. דבר זה יכול לבוא לידי ביטוי על ידי הרחבת והוספת כיסויים ביטוחיים שונים, כמו למשל כיסוי ביטוחי לשטח הקרקע שעליו נבנה הבית, ניתן לבקש להרחיב את הכיסוי הביטוחי גם למצבים בהם הלקוח חושש שמא מכשירי החשמל בבית יינזקו, אם משום ברק ואם משום נפילת מתח חשמלי בחורף.

רבים מחליטים להרחיב את הביטוח ולהוסיף לו גם כיסוי מפני נזקים הנגרמים לצד שלישי וזאת על מנת שהם יוכלו לישון בלילה גם אם השכן התלונן כי הפיצוץ בצינור באמבטיה יצר כתמי עובש על התקרה שלו ועוד.

ביטוח דירה ומבנה – נקודות חשובות

יש סוגים שונים של ביטוחים וסוגים שונים של שיטות החזר וכל לקוח צריך לבחור את האחת המתאימה לו טרם הוא חותם על פוליסה למבנה.

  • סוג ביטוח מבנה – ניתן לחתום על ביטוח חסר או ביטוח יתר של פוליסה למבנה. אם הלקוח החליט לחתום על ביטוח מבנה חסר הוא מודע לעובדה כי לא משנה איזה נזק ייגרם חברת הביטוח תשלם סכום פיצוי עד גובה הפרמיה שהמבוטח משלם. אם הלקוח חותם על פוליסת מבנה יתר הוא לקח בחשבון כי קרוב לוודאי שהפרמיה תהיה יקרה יותר, אך במקרה בו הוא ירצה לממש את הביטוח בגין נזק או בעיה, חברת הביטוח תשלם סכום יותר גבוה מגובה הערך של אותו חפץ אשר ניזוק (בהתאם למחירי השוק המקובלים).
  • אופן החזר כספי – גם ההחלטה באם מעדיפים שיפוי או פיצוי חשובה מאוד. בשיפוי הלקוח מקבל החזר כספי בגין הנזק. במקרה של פיצוי החברה מספקת ללקוח מוצר חדש במקום הישן שניזוק.
Facebook
Twitter
Pinterest

מעוניינים בנכס? יש לכם שאלה?

חייגו עכשיו: 052-878-2777
יש לכם שאלה? דברו איתי עכשיו
Scan the code
דילוג לתוכן