קניית נכס להשקעה

להשקיע או לא להשקיע? זאת השאלה

אם אתם רוצים להשקיע בנדל"ן, חשוב למצוא את הנכס או הנכסים שכדאי להשקיע בהם. בעזרת יועץ נדל"ן מנוסה, תוכלו לבצע בדיקה מעמיקה ומקיפה, ולדעת האם מדובר במציאה או נזק כלכלי.

נדל"ן לא יכול לעולם לתת את אותה התשואה ששוק ההון יכול לתת, אבל משום שהוא השקעה בטוחה יחסית, הרבה אנשים בוחרים לקנות נכסים ולהשכיר אותם. או לחילופין, לקנות אותם בזול, לשפץ אותם ואז למכור אותם למרבה במחיר.

אבל השאלה הכי חשובה שכל מי שרוצה לקנות נכס צריך לשאול עצמו היא, האם כדאי לקנות את הנכס הזה או לא? כדי לעשות עסקה משתלמת, חשוב להביא להיוועץ בסוכן נדל"ן שיבצע בדיקה מעמיקה ומקיפה של הנכס, ולפי הממצאים של הבדיקה שלו אפשר יהיה לדעת אם מדובר במציאה או נזק כלכלי חמור.

ויעץ נגל"ן יבדוק את הנכס לכל אורכו ורוחבו, כדי לבחון את המצב הפיזי שלו. לפי בדיקה זו, יחד עם תנאי הסביבה שבה הנכס ממוקם, אפשר יהיה לדעת האם המחיר שדורשים עבור הנכס משתלם או יקר מדי.

הבדיקה שעושה היועץ היא חשובה לא רק כדי להבין את משמעות המחיר שדורשים עבור הנכס, אלא גם כדי לדעת אילו עבודות, אם בכלל, צריך יהיה לבצע כדי להביא את הנכס למצב טוב יותר, שבו אפשר יהיה למכור אותו במחיר גבוה יותר.

אבל כמובן שזה לא רק עניין של עלויות, אלא גם של זמן שצריך להשקיע בטיוב של הנכס והעלאת הערך שלו. אם מצאתם בית של 3 חדרים, ישן מאוד אך בסביבה מבוקשת, בעלות של 100 אלף שקל, מאוד מפתה לקנות אותו, אבל סביר להניח שהמחיר נובע בגלל מצב פיזי לוקה, מה שיצריך מכם לא רק הרבה כסף, אלא גם הרבה עבודה. תצטרכו לתכנן את כל העבודות, להיפגש עם בעלי מקצוע, להגיע כל יום כדי לוודא שהעבודה מתבצעת על הצד הטוב ביותר וכפי שביקשתם, וכן הלאה. אם יש עבודות שאתם רוצים לעשות שדורשות אישורים, עבודות השיפוצים יכולות להימשך זמן רב מהרגיל, שהרי לוקח זמן מרגע הגשת המסמכים ועד קבלת האישור.

חשוב להדגיש את המשמעות של הסביבה שבה הנכס נמצא. גם אם מצאתם נכס במחיר מציאה ביחס למצב הפיזי שלו, לא תמיד משתלם לקנות את הנכס ולהשקיע בו, משום שהאזור בו הוא נמצא אינו מבוקש. במצב כזה, מאוד תתקשו למצוא שוכרים או קונים, או שתצטרכו לרדת במחיר שאתם מבקשים.

בסופו של דבר, הכל עניין של זמן פנוי, משאבים ומידת הנכונות שלכם להשקיע בנכס. ככלל אצבע, רצוי לא לקנות נכס שהיסודות שלו מצריכים עבודות חידושים ותיקונים. צוטב לקנות בית שלפחות הבסיס שלו יציב וחזק וצפוי שיישאר ככה עוד עשרות שנים.

Facebook
Twitter
Pinterest

מעוניינים בנכס? יש לכם שאלה?

חייגו עכשיו: 052-878-2777
יש לכם שאלה? דברו איתי עכשיו
Scan the code
דילוג לתוכן