shield-69096_640

כדאי לדעת: המפגעים שעלולים להוריד את ערך הנכס שלכם

שורה ארוכה של מפגעים מסכנים את הערך הכספי של נכסי נדל"ן ולכן חשוב להכיר אותם. בעת רכישה, השכרה או מכירה של דירה כדאי לבדוק את נוכחות המפגעים ולפעול להסרתם בהקדם. במאמר הבא נסביר כיצד רעש, קרינה ואסבסט משפיעים על תחום הנדל"ן בארץ וגם במקומות אחרים בעולם

ערך הנכס נקבע לפי שורה ארוכה של פרמטרים. המיקום הוא פקטור משמעותי, אך גם הסביבה, קהל היעד, שנת הבנייה, סגנון הבנייה, יחסי הציבור, מאמצים שיווקיים ועוד. בתחום הנדל"ן נחשב ערך הבסיס של הנכסים לדינאמי ורגיש. הערך מושפע משינויים מקומיים ובינלאומיים וגם החלטות רגולטוריות יכולות להוריד או להעלות אותו. מעבר לכך, בכל נכס בארץ ובעולם קיים סיכון למפגעים חמורים.

רעש, אסבסט וקרינה

אלו המפגעים הנפוצים שניתן למצוא בנכסי נדל"ן:

א. רעש – זהו המפגע המוכר והנפוץ ביותר. רעש מקשה על מכירה או השכרה של נכס, הוא פוגע באיכות החיים של הדיירים והוא גם מוריד את ערכם של נכסים המיועדים עבור המגזר העסקי. בעל משרד לא יכול להרשות לעצמו לעבוד בסביבה רועשת יתר על המידה. הרעש נוצר כתוצאה מתנועה של רכבים, מטוסים או תחבורה ציבורית והוא מזוהה בעיקר עם הערים הגדולות במרכז הארץ.

ב. אסבסט – אלו חומרים סיביים עמידים לאש, חום ומים ולכן גם נפוצים בענף הבנייה. על פי הנחיות המשרד להגנת הסביבה וגופים נוספים העוסקים בתחום, חומרים אלו מוכחים כמסרטנים עבור בני אדם. חדירה שלהם אל מערכת הנשימה גורמת למחלות קשות שאינן ניתנות לריפוי. ההוראה העיקרית היא לבצע פירוק אסבסט ופינוי למקום בטוח מיד כאשר מתחיל תהליך התפוררות.

ג. קרינה – בשנים האחרונות עולה המודעות לנושא של קרינה. אמצעי הטכנולוגיה, המכשירים הסלולריים, הרשתות האלחוטיות והמחשבים מעלים את רף הקרינה בסביבת נכסי נדל"ן רבים. כאן אין הבדל בין מיקום של הנכס במרכז או בפריפריה, אלא רק ביחס בינו לבין הסביבה החיצונית. רצוי לערב איש מקצוע מוקדם ככל האפשר כדי לבדוק את רמת הקרינה לפני שרוכשים את הנכס.

טיפים להשקעה בטוחה

הבסיס של השקעה מוצלחת ומניבה בנכסי נדל"ן הוא ביצוע כל הבדיקות האפשריות. עדיף להשקיע ולשלם לאנשי מקצוע לצורך בדיקת רף רעש, פינוי אסבסט או בדיקת קרינה, מאשר להתמודדות עם ירידה של מאות אחוזים בערך הנכס בתוך זמן קצר. בסופו של דבר, אי אפשר להסתיר את הרעש או את הקרינה ולא כדאי לקחת סיכונים מיותרים.

לסיכום, המחיר של נכסי נדל"ן הוא הפרמטר הקובע את הערך שלהם בשוק החופשי. מבחינת משקיעים, בעלי דירות או מתווכים, את המחיר יש לתאם מול המפגעים הסביבתיים וגורמים נוספים. חשוב לבצע את הבדיקות של המפגעים בנוכחות אנשי מקצוע ולהתמקד בעיקר בנושאים כגון רעש, אסבסט וכמובן קרינה שיכולה אפילו לסכן חיי אדם.

Facebook
Twitter
Pinterest

מעוניינים בנכס? יש לכם שאלה?

חייגו עכשיו: 052-878-2777
יש לכם שאלה? דברו איתי עכשיו
Scan the code
דילוג לתוכן